• امروز : سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
1
مقصر گرانی چه کسانی هستند؛

فرمان توقف فروش خودرو در بازار صادر شد

  • کد خبر : 1413
  • 27 فوریه 2023 - 5:00
فرمان توقف فروش خودرو در بازار صادر شد
از ابتدای هفته جاری بازار معاملات در بازار خودرو یک طرفه شده و فروشندگان به هیچ قیمتی خودرو نمی فروشند، اما خریداری خوبی برای خودرو در بازار می باشند.

به گزارش گذر اقتصاد، گزارش میدانی نشان می دهد تکرار بازی یک سویه شدن معاملات در بازار خودرو تنها به دلیل افزایش قیمت دلار باعث تنش بیشتری در این بازار شده است.

با توجه به قیمت ها به نظر می رسد نقشه راه بازار خودروتا ابتدای سال آینده مبنی بر عدم فروش خودرو است چراکه فروشندگان تا تعیین تکلیف قیمت دلار قصد حفظ و افزایش سرمایه دارند و همین موضوع باعث بی اعتمادی به وعده های تنظیم بازاری دولت را بیشتر کرده است.

فروشنده را نمی توان مجبور به فروش محصول کرد

اسد کرمی نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در گفتگو با گذر اقتصاد گفت: تأثیر گرانی دلار بر بازار خودرو را نمی توان یک پدیده کم اثر دانست امروز همزمان با نوسان قیمت ارز تمام بازارها درگیر می شوند و این موضوع به گرانی قیمت خودرو دامن می زند.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران گفت: بازار خودرو تا تعیین تکلیف نرخ ارز نوسان قیمت خواهد داشت هرچند نمایشگاه داران نیاز به مبادلات در بازار دارند اما نمی توان آن ها را مجبور به فروش محصولاتشان کرد.

این فعال صنفی ادامه داد: شاید بازار ارز تا حدی بتواند بر قیمت خودرو تأثیر گذار باشد اما واقعیت نوسان قیمت ها در بازار خودرو به مدیریت دولت در اجرای صحیح سیاست های تولید، توزیع و تنظیم بازار بر می گردد.

دولت برای بازار کاری انجام دهد

به گفته کرمی؛تنش قیمت در بازار خودرو نتیجه سیاست هایی تنش زا در بازار ارز است. متأسفانه امروز هر فردی که دارای یک سرمایه کمی مانند خودرو می باشد سهم بزرگی در هدایت و تنظیم بازار این محصول در دست دارد چه برسد به اینکه بازار ارز کشور را عده ای در دست دارند و همین موضوع دلیلی بر ایجاد بحران های جدید در اقتصاد و بازارهای کشور شده است.

این فعال صنفی می گوید: پایه و اساس وابستگی تمام بازار ها به نرخ دلار از ابتدا یک اشتباه بود که علی رغم تأکید کارشناسان، دولت ها از کنار آن به سادگی گذر کردند و امروز تبعات آن به تمام بخش های کوچک و متوسط و بخش تولید و مصرف کننده منتقل شده و دولت همچنان در برابر حل آن عاجز مانده است.

کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.