در صنعت خودرو نیز این مورد به طور گسترده وجود دارد و جزو پرهزینهترین مراحل تولید یک اتومبیل برشمرده میشود؛ تا جایی که بسیاری از سازندگان کوچک، ترجیح میدهند از ساختار و اسکلتبندی طراحیشده توسط کمپانیهای بزرگ در محصولات خود استفاده کنند و سراغ طراحی مستقل اسکلتبندی خودرو نروند.
این ساختار و شالوده تشکیلدهنده خودروها که بخشهای فنی مختلف یک اتومبیل را شامل میشود، دراصطلاح فنی، پلتفرم نام دارد. پلتفرم در زبان انگلیسی، به معنای «سکو» است و در صنعت خودرو، بهعنوان «پایه و اساس طراحی اتومبیل» از آن یاد میشود.
در یک تعریف کلی، میتوان اینچنین گفت که هر آنچه از خودرو که در حالت عادی عیان است، جزو بدنه آن محسوب میشود و سایر نواحی که از روی ظاهر خودرو قابلتشخیص نیستند، به دسته پلتفرم تعلق میگیرند.
بنابراین، اجزای تشکیلدهنده یک پلتفرم میتواند شامل شاسی، اکسل (محور چرخها)، سامانه انتقال قدرت، پیشرانه، سیستم تعلیق و سایر قسمتهای فنی خودرو باشد. البته بسیاری اوقات، ممکن است یک پلتفرم چندین نوع پیشرانه و گیربکس را دربرگیرد؛ بنابراین، باید این دو مورد را جزو اجزای متغیر یک پلتفرم دانست.