• امروز : چهارشنبه - ۲۷ فروردین - ۱۴۰۴
  • برابر با : Wednesday - 16 April - 2025
0

 رسانه‌ها عضو خانواده بخش خصوصی هستند/شفافیت و نقد سازنده، پیشران اقتصاد ملی

  • کد خبر : 3539
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۶:۵۰
 رسانه‌ها عضو خانواده بخش خصوصی هستند/شفافیت و نقد سازنده، پیشران اقتصاد ملی
 رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:  

به گزارش گذر اقتصاد، صمد حسن زاده در نشست صمیمی با اصحاب رسانه افزود: رسانه ها ارکان اصلی حفظ و ثبات شاخص‌ های اجتماعی و اقتصادی کشور محسوب می‌ شوند، اصحاب رسانه با علم و کارشناسی خود در حوزه های مختلف با وجود کمبود ها و نارسایی ها امیدواری و اعتمادی برای مسئولین و برنامه های اقتصادی کشور فراهم کرده اند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با وجود همه نارسایی‌ ها و کمبودها که در همه کشورهای دنیا به اشکال مختلف وجود دارد، اظهار داشت: معتقدم ظرفیت‌ های جمهوری اسلامی ایران با این منابع طبیعی غنی، ثروت‌ های ملی و نیروی انسانی فرهیخته بسیار فراتر از شرایط کنونی است.شرایط فعلی در شأن ملت شریف ایران نیست و باید شاهد تحولی اساسی در جهت ارتقای رفاه عمومی باشیم.

حسن زاده برای خروج از شرایط فعلی به دو محور اشاره کرد و گفت: نخست؛ دولت باید باور کند که بخش خصوصی توانایی مدیریت اقتصاد کشور را دارد و به صورت عملی از آن حمایت کند و دوم؛ بخش خصوصی نیز باید با عملکرد شفاف و مسئولانه این اعتماد را جلب کنند.تاریخ نشان داده در سخت‌ ترین شرایط، بخش خصوصی در کنار ملت و دولت ایستاده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به حضور پررنگ رسانه ها گفت: امروز شاهدیم که بسیاری از مراکز علمی، دانشگاهی، پزشکی و تخصصی کشور تحت مدیریت توانمند بانوان اداره می‌ شود که این ظرفیت بزرگ، سرمایه‌ ای ارزشمند برای پیشرفت کشور است.

رسانه‌ ها نقش کلیدی در توسعه ملی و جذب سرمایه‌ گذاری دارند

محمدرضا بهرامن نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید براینکه رسانه ها نقش کلیدی در توسعه ملی و جذب سرمایه گذاری دارند گفت: در تمام کمیسیون‌ های تخصصی، حضور فعال رسانه‌های تخصصی را شاهد هستیم. این رسانه‌ها می‌توانند با ارتباط مستقیم با روابط عمومی اتاق، به دقیق‌ترین اطلاعات دسترسی داشته باشند.

وی درباره نقش اتاق بازرگانی در مذاکرات اقتصادی بین المللی افزود: اتاق ایران با شبکه گسترده بین‌ المللی و ۳۰۰ تشکل تخصصی، ظرفیت بی‌ نظیری برای کمک به دیپلماسی اقتصادی دارد، ما در کنار وزارت خارجه کشورمان آماده ارائه تحلیل‌ های کارشناسی و تسهیل ارتباطات اقتصادی هستیم.

وی با بیان اینکه هر اتاق استانی بر اساس ظرفیت‌ های بومی خود عمل می‌کند اظهارداشت: در حوزه معادن هر شهرستان بر اساس پتانسیل‌ های خود برنامه‌ ریزی می‌ کند. این تنوع غنای خاصی به کارنامه اتاق ایران بخشیده است.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی ایران نسبت به دقت اطلاعات حساس است تصریح کرد: مخاطبان ما فقط داخلی نیستند بنابراین هر اطلاعات نادرستی می‌ تواند اثرات مخربی بر سرمایه‌ گذاری داشته باشد به همین منظور تمام اطلاعات قبل از انتشار به دقت بررسی می‌ شوند.

رسانه‌ها عضو خانواده بخش خصوصی هستند/پیگیر رفع تحریم‌ها با مذاکره عزتمندانه هستیم

امید باقری عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در این نشست از حضور فعال رسانه‌ ها بر تقویت ارتباط منسجم بین بخش خصوصی و رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: پیگیر رفع تحریم ها با مذاکره عزتمندانه هستیم.

وی از برنامه‌های جدید اتاق برای شفاف‌سازی آمارها و تسهیل دسترسی رسانه‌ها به اطلاعات خبر داد و افزود: تبیین نقش اقتصاد ایران در شرایط تحریم ها نیازمند همراهی رسانه‌هاست.

این عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: این مساله‌ ای ملی است و همه باید از آن دفاع کنیم، البته بخش خصوصی تنها به بیان دیدگاه‌ها بسنده نمی‌کند، بلکه پیگیری نتایج ملموس نیز در دستور کار ماست.

وی رسانه‌ ها را بخشی از خانواده بخش خصوصی دانست و اظهار داشت: مرکز پژوهش‌های اتاق ایران یک مرجع معتبر ملی است که هر گزارشی تنها پس از اطمینان از صحت و پایایی منتشر می‌شود.

باقری با بیان اینکه سیاست‌گذاری اکسپو بر عهده اتاق نیست، پیشنهاد داد: بخش خصوصی در تصمیم‌ گیری و اجرا نقش محوری داشته باشد، امسال سالن خلیج فارس را به طور کامل به تشکل‌ های مرتبط اختصاص دادیم تا از پراکندگی جلوگیری شود.

شفافیت و نقد سازنده، پیشران اقتصاد ملی

عبدالله مهاجر دارابی، دیگر عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه رسانه‌ ها و بخش خصوصی وجدان بیدار جامعه و یک خانواده واحد هستند گفت: وقتی با صراحت و شفافیت مشکلات را مطرح کنیم و نقد سازنده داشته باشیم، به طور قطع به راه‌حل‌ های بهتری خواهیم رسید.

به گفته وی، تجربه نشان داده همکاری بخش خصوصی و رسانه ها اثرات مثبت ملموسی در جامعه ایجاد می‌ کند.

مهاجر، سهم رسانه‌ ها را در روشنگری مسائل اقتصادی ۵۰ درصد دانست و افزود: انتشار اخبار و تحلیل‌ های اقتصادی در رسانه‌ ها و جراید اثرگذاری فوق‌ العاده‌ای دارد و ما در اتاق آمادگی داریم با ارائه اطلاعات دقیق و کارشناسی رسانه‌ ها را در این مسیر یاری کنیم.

وی مهمترین چالش اقتصادی کشور را قطع ارتباط با اقتصاد جهانی دانست و تصریح کرد: همانطور که در روابط همسایگی، انزوا مشکلات را حل نمی‌کند، در اقتصاد ملی نیز همین قاعده صادق است. با تدبیر رهبر معظم انقلاب و تلاش دولت، روند بازیابی این ارتباطات آغاز شده و اتاق بازرگانی آمادگی کامل دارد در این زمینه نقش آفرینی کند.

کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.