• امروز : شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
1
کارشناس بازارهای مالی پاسخ داد:

زمان سرمایه گذاری در بازار طلا است؟

  • کد خبر : 1418
  • 27 فوریه 2023 - 11:08
زمان سرمایه گذاری در بازار طلا است؟
کارشناس بازار‌های مالی می گوید: اگر وضعیت بازارطلا مناسب و با ثبات باقی بماند سرمایه گذاری در این بازار مناسب است اما با توجه به احتمالات اجرای سیاست های دولت مبنی بر ریزش قیمت ها، باید در این بازار با احتیاط حرکت و سرمایه گذاری کرد.

به گزارش گذر اقتصاد، نقاط قوت در بازار طلا و دلیل ادامه افزایش نرخ این فلز گران بها از دیدگاه میثم راد‌پور کارشناس بازار‌های مالی مورد بررسی قرار گرفت.

رادپور کارشناس بازار‌های مالی با تاکید بر اینکه وضعیت تورم در اقتصاد به گونه ای افسار گسیخته در حال رشد است، گفت: با توجه به انتظارات تورمی و افزایش قیمت دلار پیش بینی روند بازار طلا و سکه کار سختی نیست و بازار فلز زرد گران بها از قیمت دلاربشدت در حال تبعیت کردن است.

رادپور ادامه داد: امروز موضوع تورم در اقتصاد کشور بسیار جدی است و نرخ آن در کشور بسیار بالاست و این موضوع تأثیر مستقیم بر قیمت دلار دارد.

به گفته این کارشناس بازارهای مالی، با وجودی که انس جهانی طلا یکی از فاکتور‌های تعیین قیمت طلای داخلی است، اما با توجه به نوسانات قیمت دلار فعلا بازیگر فعالی در بازار طلا و سکه به حساب نمی‌آید.

رادپور تأکید داشت: در حال حاضرانس جهانی اثر جزئی بر قیمت‌ها دارد و سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه بستگی به نرخ ارز تهران دارد.

کارشناس بازارهای مالی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط امروز زمان مناسبی برای سرمایه گذاری در بازار طلا است یا خیر؟ گفت: اگر وضعیت این بازار مناسب و باثبات باشد سرمایه گذاری در این بازار مناسب است اما با توجه به احتمالات اجرای سیاست های دولت مبنی بر ریزش قیمت ها، باید در این بازار با احتیاط حرکت و سرمایه گذاری کرد.

او تأکید داشت: استقبال بازار طلا از افزایش نرخ دلار بیش از گذشته شده و بازار فلز زرد از قیمت دلار تبعیت می‌کند.

کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.