• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
2

بازار بدهی را بیشتر بشناسید

  • کد خبر : 1326
  • 27 فوریه 2023 - 11:23
بازار بدهی را بیشتر بشناسید
بازار بدهی که اغلب بازار اوراق قرضه، بازار با درآمد ثابت یا بازار اعتبار نامیده می شود - نامی است که به همه معاملات و انتشار اوراق بدهی داده می شود.

به گزارش گذر اقتصاد، دولت ها معمولاً اوراق قرضه صادر می کنند تا سرمایه خود را برای پرداخت بدهی ها یا بهبود زیرساخت ها تأمین کنند. شرکت های سهامی عام نیز زمانی که نیاز به تامین مالی پروژه های توسعه کسب و کار یا حفظ عملیات جاری دارند، اوراق قرضه صادر می کنند.

بازار بدهی بازاری است که ابزار بدهی در آن معامله می‌شود. ابزار بدهی، دارایی‌هایی است که نیاز به پرداخت ثابت به دارنده، معمولاً با بهره دارند. نمونه‌هایی از ابزار بدهی شامل اوراق قرضه (دولتی یا شرکتی) و وام‌های رهنی است.

سرمایه‌گذاری در اوراق بدهی معمولاً ریسک کمتری نسبت به سرمایه‌گذاری سهام دارد و بازده بالقوه کمتری از سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهد. سرمایه‌گذاری بدهی به طور طبیعی نسبت به سهام نوسان قیمت کمتری دارد. حتی اگر شرکتی تصفیه شود، دارندگان اوراق قرضه اولین کسانی هستند که پرداخت برای آنها صورت می‌گیرد.

– این ابزارهای مالی اوراق بهادار با درآمد ثابت هستند و بازدهی ثابت به سرمایه‌گذاران می‌دهند.

– این اوراق پرداخت منظم سود را با نرخ ثابت با بازپرداخت اصل در زمان سررسید ارائه می‌دهند.

– ناشر این اوراق می‌تواند ارگان‌های محلی، شهرداری‌ها، دولت مرکزی، شرکت‌های بزرگ و… باشد. عمده اوراق بهادار بازار بدهی، اوراق قرضه دولتی، بدهی‌ها، اسناد خزانه، گواهی سپرده‌ها، اوراق تجاری و… است.

اوراق قرضه رایج‌ترین شکل سرمایه‌گذاری بدهی است. اینها توسط شرکت‌ها یا دولت برای جمع‌آوری سرمایه برای فعالیت‌هایشان و به طور کلی با نرخ بهره ثابت صادر می‌شود.

کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.