• امروز : جمعه - ۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 21 June - 2024
0

 احداث بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان گرمابی خرمشهر

  • کد خبر : 2729
  • 08 ژوئن 2024 - 10:34
 احداث بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان گرمابی خرمشهر
معاون اشتغال‌زایی اجتماع محور بنیاد برکت گفت: بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان گرمابی در خرمشهر با ظرفیت تولید ۸۰ تن ماهی تا پایان خرداد ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گذر اقتصاد، علیرضا عبدی معاون اشتغال‌زایی اجتماع محور بنیاد برکت گفت: مجتمع پرورش ماهیان گرمابی خرمشهر در حوضچه‌های پیش ساخته ذخیره آب کشاورزی در شهرستان خرمشهر احداث خواهد شد.

وی افزود: این مجتمع شامل  ۳۵حوضچه است که با حمایت بنیاد برکت و پرداخت تسهیلات بنیاد برکت و با مشارکت گروه های مردمی و بخش خصوصی ساخته شده است.

عبدی گفت: مجتمع پرورش ماهیان گرمابی خرمشهر زمينه ایجاد اشتغال برای ۱۰۵نفر از جوانان روستایی فراهم خواهد کرد و در جهت ایجاد اشتغال و معیشت پایدار و استفاده مفید از آب رودخانه ساخته می‌شود.

معاون اشتغال‌زایی اجتماع محور بنیاد برکت تاکید کرد:  در این طرح  استفاده از زه آب غنی پرورش ماهی جهت آبیاری اراضی باغات  در دستور کار قرار گرفته و تکمیل  زنجیره  ارزش آبی و سبز در روستای قصبه منیعات واقع در منطقه غرب کارون شهرستان خرمشهر به عنوان یکی از اهداف اصلی در این طرح به شمار می رود.

وی با بیان اینکه سیستم برق رسانی و آبرسانی و احداث شبکه آبیاری و زه کشی  اجرایی  در حال تکمیل  است اظهار کرد: مجتمع پرورش ماهیان گرمابی خرمشهر ظرفیت تولید ۸۰ تن ماهی گرمابی را دارد

عبدی  گفت: ساخت دو اتاق موتور پمپ و خرید سه موتور پمپ و لوله آبرسانی از رودخانه تا مجتمع پرورش ماهی و همچنین نصب  یک ترانس ۵۰کیلووات  جهت برق رسانی  به این ۳۵ حوضچه پرورش ماهی در روستای قصبه منیعات با همکاری بنیاد برکت ایجاد شده است.

وی در پایان اظهار کرد: این پروژه تا پایان خردادماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

کد شما در این بخش

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.